Zoek op

Klantenbinding

DEFINITIE - Strategie gericht op het behouden van bestaande klanten en het geleidelijk verhogen van de bestedingen van deze klanten.
OMSCHRIJVING - De basisgedachte achter CRM is de het versterken van de relatie met de klant, ten einde wederzijdse voordelen te bewerkstelligen. Dit komt in grote lijnen overeen met het begrip klantenbinding, ec...
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10074

Klantenbinding

Een bedrijf probeert klanten aan zicht te binden, zodat de klanten bij een eventuele herhalingsaankoop bij het bedrijf kopen en niet bij een concurrent. Er bestaan diverse theorieën en middelen om klanten aan een bedrijf te binden. Een veel gebruikte vorm is het loyalty-systeem. Een loyalty-systeem beloont de klant iedere keer als hij-zij iets bij...
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10164

klantenbinding

Als klanten vaak in dezelfde winkel hun boodschappen doen, dan noemen we dat klantenbinding.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10679

Klantenbinding

Het binden of gebonden houden van klanten door hen voordeel te bieden. Dit is op 3 manieren te beïnvloeden. Financieel (kortingen, beloningen, spaarsystemen), sociaal (emotioneel binden: contact, aandacht, er bij willen horen, vertrouwen en respect) en structureel (maatwerk, toegevoegde waarde, extra’s bieden, met abonnementen of contractvormen ...
Gevonden op http://www.hetklantenbedrijf.nl/woordenlijst/

Klantenbinding

Het verschijnsel, dat ondernemers trachten eenmaal gewonnen klanten te behouden.
Gevonden op http://www.uitgeverijstreutker.nl/files/pdf/Begrippenbank.pdf
Geen exacte overeenkomst gevonden.