Kopie van `Prolevel - Reclame begrippen`

De woordenlijst staat niet (meer) online. U ziet hieronder een kopie van de informatie. Het kan zijn dat de informatie niet meer up-to-date is. Wees dus kritisch bij het beoordelen van de waarde ervan.


Prolevel - Reclame begrippen
Categorie: Handel en distributie > reclame
Datum & Land: 10/03/2007, NL
Woorden: 7


Attentiewaarde
De mate, waarin een communicatie-uiting in staat is de aandacht van de geconfronteerde persoon te trekken.

Fusietechniek
Methode om kenmerken die in verschillende onderzoeken bij verschillende ondervraagden zijn gemeten, toch aan elkaar te relateren.

Impact Index
De Impact Index geeft de communicatieve kracht van media en uitingen. De Impact is het aantal extra doelgroeppersonen met het gewenste effect na een recent contact op een gemiddelde campagnedag. Door normaliseren ontstaat de Impact Index. De waarden van de Impact Index van de verschillende media en uitingen zijn daardoor vergelijkbaar.

QiS
Quality Index System

Single source
Onderzoek waarin de gegevens afkomstig zijn van dezelfde respondenten en niet door middel van fusie van andere respondenten afkomstig zijn.

SIRE
Stichting Ideële Reclame. Voert belangeloos reclame voor acties voor het algemeen welzijn van de Nederlandse bevolking.

Thema reclame
Reclame gericht op effect op langere termijn en voortvloeiend uit produktkenmerken en/of voordelen van het produkt/dienst.