
Het AIDA-model wordt vaak toegepast in marketing. Het betreft een manier van adverteren waarin alle stappen die een consument doorloopt om tot een aankoop over te gaan gedefinieerd worden. Door een chronologisch pad te volgen tijdens het adverteren kunnen verkopen worden gestimuleerd. Wat is een AIDA-model reclame en welke stappen moeten er genomen...
Gevonden op
https://doublesmart.nl/wat-is/aida-model/

Kenmerken waaraan een commerciële uiting moet voldoen. Attention, Interest, Desire en Action.
Gevonden op
https://encyclo.nl/lokaal/10324

Attention, Interest, Desire & Action. Aan deze vier kenmerken moet een commerciële uiting voldoen.
Gevonden op
https://forresult.nl/i/definities-marketing-begrippen

Het AIDA model werd voor het eerst gebruikt in 1925 in het boek Theories of Selling van E.K. Strong, maar is nog steeds super actueel. AIDA is een afkorting die staat voor: Attention (aandacht) Interest (interesse) Desire (verlangen) Action (actie) Het AIDA model gaat over het beslissingsproces van de consument voordat hij of zij een product of die...
Gevonden op
https://managementgoeroes.nl/marketing-modellen/aida-model/

Het 'AIDA-model' is een marketingmodel waarbij vier essentiële stappen die in een reclame-uiting aan bod moeten komen, beschreven worden. Het AIDA-model werd voor het eerst gepubliceerd door E.K.
Gevonden op
https://nl.wikipedia.org/wiki/AIDA-model
Geen exacte overeenkomst gevonden.