
Toneelvorm waarin de toneelillusie bewust doorbroken wordt om door middel van vervreemdingseffecten, zoals bijv. door Bertold Brecht werden gebruikt, de toeschouwer te verhinderen zich in de personages en de handeling van het stuk in te leven. In Nederland werd deze toneelvorm toegepast door S. Polet in
De koning komt voorbij (1965) en
Ad...Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/bork001lett01_01/bork001lett01_01_0002.php

Toneelvorm waarin de toneelillusie bewust doorbroken wordt om door middel van vervreemdingseffecten, zoals bijv. door Bertold Brecht werden gebruikt, de toeschouwer te verhinderen zich in de personages en de handeling van het stuk in te leven. In Nederland werd deze toneelvorm toegepast door S. Polet in
De koning komt voorbij (1965) en
Ad...Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/bork001lett01_01/bork001lett01_01_0002.php

Toneelvorm waarin de toneelillusie bewust doorbroken wordt om onder meer door middel van het vervreemdingseffect, zoals dat bijv. door Bertold Brecht werd gebruikt, de toeschouwer te verhinderen zich in de personages en de handeling van het stuk in te leven. In Nederland werd deze toneelvorm toegepast door Willem Royaards en Eduard Verkade aan het ...
Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/dela012alge01_01/dela012alge01_01_03300.php

Toneelvorm waarin de toneelillusie bewust doorbroken wordt om onder meer door middel van het vervreemdingseffect, zoals dat bijv. door Bertold Brecht werd gebruikt, de toeschouwer te verhinderen zich in de personages en de handeling van het stuk in te leven. In Nederland werd deze toneelvorm toegepast door Willem Royaards en Eduard Verkade aan het ...
Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/dela012alge01_01/dela012alge01_01_03300.php
Geen exacte overeenkomst gevonden.