
consumenten en producenten markten en prijzen: Marktvorm waarbij zeer veel aanbieders producten aanbieden die elkaars substituten ...
Gevonden op
https://www.economischwoordenboek.nl?zoek=monopolistische concurrentie

Onder monopolistische concurrentie verstaan we een marktvorm waarbij zeer veel aanbieders producten aanbieden die elkaars substituten zijn, dus die elkaar voor de consument kunnen vervangen omdat die geen verschil ervaart. In tegenstelling tot de situatie die we vinden bij een volkomen concurrentie is er bij monopolistische concurrentie geen sprake...
Gevonden op
https://kennisbank-beleggen-nieuws.blogspot.nl/2015/11/economie-monopolisti

Onder monopolistische concurrentie verstaan we een marktvorm waarbij zeer veel aanbieders producten aanbieden die elkaars substituten zijn, dus die elkaar voor de consument kunnen vervangen omdat die geen verschil ervaart. In tegenstelling tot de situatie die we vinden bij een volkomen concurrentie is er bij monopolistische concurrentie geen sprake...
Gevonden op
https://kennisbank-beleggen-nieuws.blogspot.nl/2015/11/economie-monopolisti

Marktvorm met veel vragers en één aanbieder in een beperkt gebied of met een iets afwijkend product dat uitwisselbaar is met soortgelijke producten.
Gevonden op
https://nl.wikibooks.org/wiki/Economie/Verklarende_woordenlijst

Marktvorm met veel vragers en één aanbieder in een beperkt gebied of met een iets afwijkend product dat uitwisselbaar is met soortgelijke producten.
Gevonden op
https://nl.wikibooks.org/wiki/Economie/Verklarende_woordenlijst

consumenten en producenten markten en prijzen: Marktvorm waarbij zeer veel aanbieders producten aanbieden die elkaars substituten ...
Gevonden op
https://www.economischwoordenboek.nl?zoek=monopolistische concurrentie

De marktvorm monopolistische concurrentie wordt gekenmerkt door onvoldoende mededinging van veel aanbieders van gedifferentieerde producten waarbij de aanbieders een beperkte economische machtspositie hebben. De onvolledige mededinging houdt in, dat er naast de prijsconcurrentie ook andere vormen van concurrentie zijn, teneinde de afnemers zoveel m...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10164

een marktvorm die zich kenmerkt door een sterke productdifferentiatie. Elke aanbieder tracht zijn product onderscheidend te maken van concurrerende producenten om op die manier een monopoliesituatie voor zichzelf te creëren. Dit is een aantrekkelijke situatie voor de verkopende onderneming dankzij enige vrijheid in het marketingbeleid en het ontbr...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10336

een marktvorm die zich kenmerkt door een sterke productdifferentiatie. Elke aanbieder tracht zijn product onderscheidend te maken van concurrerende producenten om op die manier een monopoliesituatie voor zichzelf te creëren. Dit is een aantrekkelijke situatie voor de verkopende onderneming dankzij enige vrijheid in het marketingbeleid en het ontbr...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10336

marktvorm waarbij zeer veel aanbieders een heterogeen product aanbieden.(uit: begrippenlijst economie, 2002)
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11415

marktvorm waarbij zeer veel aanbieders een heterogeen product aanbieden.(uit: begrippenlijst economie, 2002)
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11415

Concurrentie met veel aanbieders van gedifferentieerde producten, die proberen zich een soort monopolie te creëren door hun product zo onderscheidend mogelijk te maken.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11557

Concurrentie met veel aanbieders van gedifferentieerde producten, die proberen zich een soort monopolie te creëren door hun product zo onderscheidend mogelijk te maken.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11557
Geen exacte overeenkomst gevonden.