
de marketingmix zelfst.naamw. (m.) Afbreekpatroon: mar·ke·ting·mix Verbuigingen: marketingmixen (meerv.)
de combinatie van instrumenten die een organisatie kan gebruiken voor haar marketingstrategie (4P's): product, prijs, plaats, promotie . 5 definities...
Gevonden op
https://www.woorden.org/woord/marketingmix
(4 P’s) De marketingmix van McCarthy is het bekendste marketing model om de positionering van een product te bepalen. De marketingmix wordt ook wel de 4 P’s genoemd. De 4 P’s van de marketingmix staan voor: Plaats – waar ga je het product verkopen Prijs – welke prijs geef je het product Product – welke eigenschappen heeft het pro...
Gevonden op
http://www.managementgoeroes.nl/management-modellen/marketingmix/

De combinatie en afstemming van marketinginstrumenten die door een organisatie wordt gebruikt om één of meer doelgroepen te benaderen. Vaak onderscheidt men vier P`s: Product, Plaats, Promotie en Prijs.
Gevonden op
http://www.marketingman.nl/i/definities-marketing-begrippen

De marketingmix is de strategische combinatie van, en onderlinge afstemming tussen, de instrumenten die een onderneming ter beschikking heeft om de markt waarop zij actief is te bewerken.
Gevonden op
http://www.zeba.nl/Jargon

Combinatie van instrumenten die een organisatie kan gebruiken voor het invullen van haar marketingstrategie. Bestond oorspronkelijk uit Product, Prijs, Plaats, Promotie en is later uitgebreid.
Gevonden op
https://nl.wikibooks.org/wiki/Economie/Verklarende_woordenlijst

De marketingmix, soms marketinginstrumentenmix genoemd, is de combinatie van instrumenten die een organisatie kan gebruiken voor het invullen van haar marketingstrategie. Het gebruik van elk van deze instrumenten en hun onderlinge wisselwerking is onder andere afhankelijk van de doelstellingen, de markt, de doelgroep en de concurrentie. Door de jui...
Gevonden op
https://www.coachingplanet.be/buzzwords/

DEFINITIE - Onder de marketingmix verstaan we de instrumenten die de onderneming ter beschikking staan om de behoefte van haar afnemers te bevredigen. Veelal onderscheid men vier instrumenten, namelijk het model van de 4 P`s; Product, Plaats, Promotie en Prijs, 40 geleden ontwikkeld door McCarthy.
OMSCHRIJVING - De 4 p`s voor bv. een softwareo...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10074

De precieze combinatie en afstemming van marketinginstrumenten die door een organisatie wordt gebruikt om één of meer doelgroepen te benaderen.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10679
Geen exacte overeenkomst gevonden.