[Let op: Spelling en uitleg uit 1890] spreekwoord, naar het volksvooroordeel, dat een wanschapene in zijne misvorming een bepaalde Godsstraf dragen zou (vgl. Joh. IX:2). Daarom heeft men dit gezegde wel met Gen. IV:15 in verband gebracht, aangezien over Kaïn in vs. 11 een vloekvonnis wordt uitgesproken.
Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/beer004woor01_01/beer004woor01_01_0027.php
[Let op: Spelling en uitleg uit 1890] spreekwoord, naar het volksvooroordeel, dat een wanschapene in zijne misvorming een bepaalde Godsstraf dragen zou (vgl. Joh. IX:2). Daarom heeft men dit gezegde wel met Gen. IV:15 in verband gebracht, aangezien over Kaïn in vs. 11 een vloekvonnis wordt uitgesproken.
Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/beer004woor01_01/beer004woor01_01_0027.php

Spreekwoorden: (1914)
Wacht u voor de geteekenden.Deze zegswijze wordt gewoonlijk in verband gebracht met Gen. 4, 15: ‘de Heere stelde een teecken aen Kaïn’, waaruit het volksgeloof heeft opgemaakt, dat Kaïn van God een teeken aan het lichaam kreeg. Hoe men nu hieruit onze zegswijze moet verklaren, ...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10778

Spreekwoorden: (1914)
Wacht u voor de geteekenden.Deze zegswijze wordt gewoonlijk in verband gebracht met Gen. 4, 15: ‘de Heere stelde een teecken aen Kaïn’, waaruit het volksgeloof heeft opgemaakt, dat Kaïn van God een teeken aan het lichaam kreeg. Hoe men nu hieruit onze zegswijze moet verklaren, ...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10778
Geen exacte overeenkomst gevonden.