
producentengedrag: Engels: met name in een oligopolistische markt. In het gevecht om de marktpositie wordt niet de prijs ...
Gevonden op
https://www.economischwoordenboek.nl?zoek=non-price competition

producentengedrag: Engels: met name in een oligopolistische markt. In het gevecht om de marktpositie wordt niet de prijs ...
Gevonden op
https://www.economischwoordenboek.nl?zoek=non-price competition

betekent dat de oligopolisten bij het gevecht om de marktpositie niet de prijs als concurrentiewapen hanteren, maar promotionele acties,
productdifferentiatie, innovatie, en tot gezamelijke afspraken (kartels) proberen te komen.
Gevonden op https://www.encyclo.nl/lokaal/10058
betekent dat de oligopolisten bij het gevecht om de marktpositie niet de prijs als concurrentiewapen hanteren, maar promotionele acties, productdifferentiatie, innovatie, en tot gezamelijke afspraken (kartels) proberen te komen.
Gevonden op https://www.encyclo.nl/lokaal/10058
betekent dat de oligopolisten bij het gevecht om de marktpositie niet de prijs als concurrentiewapen hanteren, maar promotionele acties, productdifferentiatie, innovatie, en tot gezamelijke afspraken (kartels) proberen te komen. (uit: begrippenlijst economie, 2002)
Gevonden op https://www.encyclo.nl/lokaal/11415
betekent dat de oligopolisten bij het gevecht om de marktpositie niet de prijs als concurrentiewapen hanteren, maar promotionele acties, productdifferentiatie, innovatie, en tot gezamelijke afspraken (kartels) proberen te komen. (uit: begrippenlijst economie, 2002)
Gevonden op https://www.encyclo.nl/lokaal/11415
Geen exacte overeenkomst gevonden.