Zoek op

Reclamebudget

Het vaststellen van het reclamebudget is niet altijd eenvoudig. Het ene product heeft meer reclame-ondersteuning nodig dan het andere en in de ene branche is de concurrentie heviger dan in de andere. Hierdoor moet ieder bedrijf voor zichzelf beslissen welke budgetteermethode voor haar het beste is. Er bestaan diverse methoden, hieronder staan de me...
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10164

Reclamebudget

(1) Dat wat de voor de reclamevoering verantwoordelijke persoon/afdeling voor reclame mag uitgeven. Voor het vaststellen van dit bedrag zijn diverse methoden in omloop.
Gevonden op http://www.uitgeverijstreutker.nl/files/pdf/Begrippenbank.pdf

Reclamebudget

(2) Een van de reclamebeslissingen is de vaststelling van het reclamebudget. Er bestaan enkele specifieke methoden om het reclamebudget vast te stellen: 1) de naeve methoden: a) het reclamebudget op basis van een percentage van de verwachte omzet: dit is een eenvoudige methode, vooral toegepast door kleine ondernemingen. Een variant hiervan is het ...
Gevonden op http://www.uitgeverijstreutker.nl/files/pdf/Begrippenbank.pdf
Geen exacte overeenkomst gevonden.