
Drama waarin de menselijke lotgevallen op een bovenindividuele wijze worden voorgesteld. Het kent dan ook geen specifieke held, maar introduceert een algemeen menselijke trek, belichaamd door een personage of een soort beschouwer van het menselijk handelen. Het episch drama wordt vaak gesteld tegenover het klassieke drama met zijn vaste indeling in...
Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/bork001lett01_01/bork001lett01_01_0006.php

Drama waarin de menselijke lotgevallen op een bovenindividuele wijze worden voorgesteld. Het kent dan ook geen specifieke held, maar introduceert een algemeen menselijke trek, belichaamd door een personage of een soort beschouwer van het menselijk handelen. Het episch drama wordt vaak gesteld tegenover het klassieke drama met zijn vaste indeling in...
Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/bork001lett01_01/bork001lett01_01_0006.php

Theatervorm die ontstaan is in Duitsland in de twintiger jaren van de 20
ste eeuw onder impuls van regisseur Erwin Piscator, met als belangrijkste representant de toneelschrijver Bertolt Brecht met zijn
Dreigroschenoper (1928). Het is een vorm van het drama waarin gepoogd wordt menselijke lotgevallen op een bovenindividuele wijze v...
Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/dela012alge01_01/dela012alge01_01_00803.php

Theatervorm die ontstaan is in Duitsland in de twintiger jaren van de 20
ste eeuw onder impuls van regisseur Erwin Piscator, met als belangrijkste representant de toneelschrijver Bertolt Brecht met zijn
Dreigroschenoper (1928). Het is een vorm van het drama waarin gepoogd wordt menselijke lotgevallen op een bovenindividuele wijze v...
Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/dela012alge01_01/dela012alge01_01_00803.php
Geen exacte overeenkomst gevonden.