
de prestatie-indicator zelfst.naamw. (m.) Afbreekpatroon: pres·ta·tie-in·di·ca·tor
factor die aangeeft hoe goed of hoe slecht de kwaliteit van iets is Voorbeeld: 'Het percentage patiënten met decubitus is een prestatie-indicator voor de kwaliteit van zorg in een verpleeghuis. Hoe beter de zorg voor de patiënten is hoe lager zou het a...
Gevonden op
https://www.woorden.org/woord/prestatie-indicator

Een kwantificeerbare, meetbare indicatie die laat zien of een organisatie erin geslaagd is een bepaalde doelstelling te bereiken.
Gevonden op
http://www.cuy.be/ls/nl/teksten/logistiek/Woordenlijstlogistiek.htm

Een objectiveerbare maatstaf voor een te behalen resultaat, respectievelijk een te verwerven vaardigheid.
Gevonden op
http://www.van-osch.com/bwlrgw.htm

Objectieve maatstaf voor de afweging van aanwezige en/of bereikte resultaten en vaardigheden.
Gevonden op
http://www.van-osch.com/termen.doc

Een meetbare grootheid die een aan-wijzing geeft voor de geleverde kwaliteit. Hierbij valt te denken aan debereikbaarheid van de helpdesk, het aantal klachten, de beschikbaar-heid van applicaties en systemen of de beschikbaarheid van het net-werk. Zie ook: kwaliteitscontracten en kwaliteitshandvesten
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10699

Aanwijzing die iets zegt over de prestatie van verschillende zorgaanbieders wanneer die onderling met elkaar worden vergeleken. Bijvoorbeeld over doorlooptijden, tevredenheid van medewerkers en patiënten, aantal klachten, duur wachtlijsten en wachttijden of het gebruik van protocollen.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11110
(1) Een kengetal, waarmee getracht wordt een beeld te geven van het (gewenste) niveau van presteren van personen, bedrijfsonderdelen, productiemiddelen ten aanzien van specifieke aspecten van de bedrijfsprocessen.
(2) Een kengetal aan de hand waarvan de prestaties van een nieuw product in de markt kan worden geevalueerd.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11557

Is een meetbare grootheid die een aanwijzing geeft voor de geleverde kwaliteit. Te denken valt aan doorlooptijden, tevredenheid van medewerkers en patiënten, aantal klachten, wachtlijsten en wachttijden, gebruik protocollen, etc. Het kan gaan om indicatoren over zowel bedrijfsprocessen als over zorgprocessen en de uitkomsten daarvan (bijvoorbeeld ...
Gevonden op
www.igz.nl
Geen exacte overeenkomst gevonden.