
Het bepalen van groepen mensen die gelijk zijn op één of verschillende manieren. Dit kunnen gedragsmatige, culturele, demografische of andere variabelen zijn. Op deze kleinere delen kan specifiekere marketing worden gericht.
Gevonden op
http://www.marketingman.nl/i/definities-marketing-begrippen

Marktsegmenten zijn de verschillende onderdelen (segmenten) waarin een markt onderverdeeld kan worden en is een belangrijk onderdeel bij marketing in het bepalen van de doelgroep van een bedrijf.
Gevonden op
http://www.zeba.nl/Jargon

Het opdelen van een markt in verschillende, van elkaar te onderscheiden groepen afnemers, voor wie het wenselijk kan zijn een bepaalde marketingstrategie of marketingmix toe te passen. Een marktsegment wordt dus gevormd door een groep consumenten met een aantal gemeenschappelijke kenmerken.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10679

Indeling van de markt in verschillende doelgroepen en doelgebieden
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10965

Het onderverdelen van de markt in groepen consumenten met min of meer gelijke gebruikerswensen. De onderverdeling is van belang voor de productontwikkeling en voor de marketing.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11557
Geen exacte overeenkomst gevonden.