
DEFINITIE - Strategie gericht op het behouden van bestaande klanten en het geleidelijk verhogen van de bestedingen van deze klanten.
OMSCHRIJVING - De basisgedachte achter CRM is de het versterken van de relatie met de klant, ten einde wederzijdse voordelen te bewerkstelligen. Dit komt in grote lijnen overeen met het begrip klantenbinding, ech...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10074

Een bedrijf probeert klanten aan zicht te binden, zodat de klanten bij een eventuele herhalingsaankoop bij het bedrijf kopen en niet bij een concurrent. Er bestaan diverse theorieën en middelen om klanten aan een bedrijf te binden. Een veel gebruikte vorm is het loyalty-systeem. Een loyalty-systeem beloont de klant iedere keer als hij-zij iets bij...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10164

Als klanten vaak in dezelfde winkel hun boodschappen doen, dan noemen we dat klantenbinding.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10679

Het streven van een leverancier naar een zodanige band met zijn klanten dat zij bij voorkeur bij hem terugkomen voor toekomstige aankopen.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11557
Geen exacte overeenkomst gevonden.