(NT2) Opleidingen Nederlands als tweede taal (NT2) maken deel uit van de educatie en zijn bedoeld om de taalvaardigheid van niet-Nederlanders op een aanvaardbaar niveau te brengen. De opleidingen zijn uitsluitend voor volwassenen. Zie ook: educatie.
Gevonden op
http://taalunieversum.org/onderwijs/termen/term/621/zeer_moeilijk_lerende_k
(NT2) Opleidingen Nederlands als tweede taal (NT2) maken deel uit van de educatie en zijn bedoeld om de taalvaardigheid van niet-Nederlanders op een aanvaardbaar niveau te brengen. De opleidingen zijn uitsluitend voor volwassenen. Zie ook: educatie.
Gevonden op
http://taalunieversum.org/onderwijs/termen/term/621/zeer_moeilijk_lerende_k
(NT2) Een niveau-indeling van beheersing van het Nederlands als tweede taal, gebaseerd op de kwalificatiestructuur zoals die in 1997 is vastgelegd in de Wet Educatie Beroepsonderwijs (WEB). Er worden vijf niveaus NT2-1 t/m NT2-5 onderscheiden. Binnen de Kwalificatiestructuur educatie zijn ook vijf niveaus voor Nederlands als tweede taal (NT2...
Gevonden op
https://www.cbs.nl/nl-nl/onze-diensten/methoden/begrippen/nederlands-als-tw
(NT2) Een niveau-indeling van beheersing van het Nederlands als tweede taal, gebaseerd op de kwalificatiestructuur zoals die in 1997 is vastgelegd in de Wet Educatie Beroepsonderwijs (WEB). Er worden vijf niveaus NT2-1 t/m NT2-5 onderscheiden. Binnen de Kwalificatiestructuur educatie zijn ook vijf niveaus voor Nederlands als tweede taal (NT2...
Gevonden op
https://www.cbs.nl/nl-nl/onze-diensten/methoden/begrippen/nederlands-als-tw

Abstract: De moedertaal is een andere dan het Nederlands; de doeltaal is Nederlands.
Tekst: Uit een onderzoek dat in Groningen op 22 basisscholen is uitgevoerd (2005), blijkt dat kennis rond de taalontwikkeling van meertalige kleuters nogal wat hiaten vertoont. Begrippen als interferentie en stille periode zijn onbekend. Van het belang van de mo...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10364

Abstract: De moedertaal is een andere dan het Nederlands; de doeltaal is Nederlands.
Tekst: Uit een onderzoek dat in Groningen op 22 basisscholen is uitgevoerd (2005), blijkt dat kennis rond de taalontwikkeling van meertalige kleuters nogal wat hiaten vertoont. Begrippen als interferentie en stille periode zijn onbekend. Van het belang van de mo...
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10364
Geen exacte overeenkomst gevonden.