
Net Promoter Score is een methode om de loyaliteit van een klant te meten. Het is een vorm om klanttevredenheid te bepalen, waarbij de groei van omzet als uitgangspunt wordt genomen. Veel grote bedrijven maken gebruik van MPS om de trouw van hun klanten in kaart te brengen. Wat is Net Promoter Score en wat is een goede NPS score?
Gevonden op
https://doublesmart.nl/wat-is/net-promoter-score/

Een net promoter score (NPS) is een meettechniek die bedrijven inzicht geeft in de mate waarin klanten hen aanbevelen aan anderen.
Gevonden op
https://jictex.nl/marketingtermen/net-promoter-score/

'Net promoter' of 'net promoter score' (NPS) is een managementtool dat gebruikt kan worden om de klantloyaliteit te meten. De net promoter score is ontworpen door (en een geregistreerde methode van) Fred Reichheld, Bain & Company en Satmetrix Systems.
Gevonden op
https://nl.wikipedia.org/wiki/Net_promoter_score
Geen exacte overeenkomst gevonden.