Zoek op

Marktstructuur

(1) De aard van de markt zoals veroorzaakt door een aantal factoren zoals concurrerende producten, merken, prijzen, soorten kopers (heavy users of light users). Markttypen (met veel vragers) zijn polypolie, oligopolie en monopolie. De marktstructuur komt in het marktprofiel (marktvorm) tot uitdrukking.
Gevonden op http://www.uitgeverijstreutker.nl/files/pdf/Begrippenbank.pdf

Marktstructuur

(2) Wordt bepaald door de aard van het product (homogeen of heterogeen), doorzichtigheid (transparant) en de toe- en uittredingsmogelijkheden. Dit wordt ook wel aangeduid of de markt volkomen of onvolkomen is.
Gevonden op http://www.uitgeverijstreutker.nl/files/pdf/Begrippenbank.pdf

marktstructuur

wordt bepaald door de aard van het product (homogeen of heterogeen), doorzichtigheid (transparant) en de toe- en uittredingsmogelijkheden. Dit wordt ook wel aangeduid of de markt volkomen of onvolkomen is...
Gevonden op http://www.xs4all.nl/~mkalk/begrip08.htm

marktstructuur

wordt bepaald door de aard van het product (homogeen of heterogeen), doorzichtigheid (transparant) en de toe- en uittredingsmogelijkheden. Dit wordt ook wel aangeduid of de markt volkomen of onvolkomen is.(uit: begrippenlijst economie, 2002)
Gevonden op https://mkalk.home.xs4all.nl/register.htm
Geen exacte overeenkomst gevonden.