
De servicegraad geeft het percentage van bestellingen weer waar een onderneming direct uit voorraad aan kan voldoen. Hoe hoger de gewenste servicegraad, hoe hoger het orderpunt komt te liggen.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10164

De mate waarin aan de vraag naar een product wordt voldaan. Wordt meestal uitgedrukt in een percentage en kan gemeten worden op verschillende plaatsen in de keten. Voorbeeld: een 95% servicegraad kan betekenen dat het product 95% van de tijd beschikbaar is of dat 95 van de 100 consumenten het product kan kopen op het gewenste moment.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10198

De servicegraad geeft aan in hoeverre een detaillist aan de vraag van de consument kan voldoen. Het gaat dan om de mate waarin de juiste artikelen, in de juiste hoeveelheid, op het juiste moment op de juiste plaats aanwezig zijn.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10679

De mate waarin een onderneming in staat is om bestellingen uit voorraad te kunnen leveren.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/11557
Geen exacte overeenkomst gevonden.